6 Ik was tevreden over de manier van benadering binnen het bedrijf. Wat mij betreft laagdrempelig en vriendelijk. Wat mijn tegenviel was de afhandeling van de daadwerkelijke aankoop. De werkwijze om eerst een voorlopig contract te moeten tekenen alvorens je überhaupt een proefrit mag maken vond ik zeer vreemd. Daarnaast waren er enkele zaken waar ik als leek niet bij heb stil gestaan die ik op het laatste moment nog moest aanhalen anders was er niet over gesproken. Denk hierbij aan garantie en nieuwe APK. Dit mag pro-actiever. Ik kreeg een beetje het gevoel dat ik blij mocht zijn dat ik bij jullie een auto mocht kopen, in tegenstelling van dat jullie blij waren met mij als klant. De omgekeerde wereld wat mij betreft. Wat ik echt heel jammer vond is het verschil in communicatie over de hele lichte schade die mijn nieuwe auto had waar volgens mij door de verkoper handig gebruik is gemaakt. In dit geval had mijn rechterspiegel wat schaafschade. De verkoper gaf aan dit netjes te zullen bijwerken (letterlijk: Ik kan u niet beloven dat je er niets meer van ziet maar ik zal dat netjes wegwerken). Vervolgens is het resultaat dat de schaafschade nog erg goed zichtbaar was en duidelijk gewoon met een kleur pen wat is bijgetipt. Ik had hier meer van verwacht. Ik moet nu kosten maken om het netjes in orde te krijgen en daarin wilde de verkoper van geen enkele tegemoetkoming weten. Daarnaast is mij beloofd dat beide sleutels (afstandsbedieningen) prima zouden werken. Daar ga je dan van uit om er vervolgens thuis achter te komen dat eentje goed functioneert en de andere helemaal niet.